Capture the Flag (Verover de vlag)

Doel van deze spelvorm is om als eerste team de vlag van de tegenstanders te veroveren. 

Ieder team hangt op een willekeurige plek een vlag op (bij voorkeur een gekleurde, goed te herkennen doek). Vervolgens moet het team deze vlag verdedigen en tegelijkertijd op zoek naar de vlag van de tegenstanders. Diegene die als eerste de vlag van de tegenstanders heeft veroverd wint de battle.

Als er ondertussen teamleden worden geraakt en door hun levens heen zijn, moeten ze terug naar een vooraf afgesproken punt om hun geweer opnieuw te laden.

Variant: In plaats van een vlag, kan je gebruik maken van een meegeleverde target. Deze zal, in plaats van te worden meegenomen, meerdere keren moeten worden geraakt. Uiteindelijk zal deze target snel gaan knipperen. Het aanvallende team wint de battle.

Prijsschieten

Doel van dit spel is om binnen een vooraf gestelde tijd (bijv. 10 minuten) zoveel mogelijk tegenstanders uit te schakelen en daarbij zorgen zelf zo weinig mogelijk te worden geraakt. Als al de 9 levens van een speler op zijn, zal deze naar de wedstrijdleiding moeten om de lasergun te laten resetten. De wedstrijdleiding houdt bij hoe vaak een speler gereset is. Nadat de tijd verstreken is zal de wedstrijdleiding zowel het winnende team als de winnende speler bekend kunnen maken.

Deathmatch

In dit spel strijden 2 of meerdere teams tegen elkaar. Ieder teamlid krijgt 9 levens. Als iemand door zijn 9 levens heen is ligt hij/zij uit het spel. Het team dat als laatste nog spelers over heeft wint de battle.